یک استاد ارتباطات با انتقاد از شیوه توزیع آگهی‌های دولتی، گفت: متأسفانه هنوز آگهی‌های دولتی را به روزنامه‌های دولتی می‌دهند. پس روزنامه‌های شخصی باید چه بکنند؟

شیوه توزیع آگهی‌های دولتی عادلانه نیست

قدس آنلاین -  امیدعلی مسعودی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به شیوه‌های حمایتی از مطبوعات در کشورهای پیشرفته، خاطرنشان کرد: حتی در کشوری همچون آلمان که کشوری ثروتمند است، به نشریاتش کمک بلاعوض می‌شود.  

وی اضافه کرد: متأسفانه از وام‌هایی که وزارت ارشاد در دولت قبل داده است، چون درصد سود و مدت بازپرداخت مناسبی نداشت، بسیاری استفاده نکردند و کسانی هم که گرفتند، وبال گردنشان شد.

او یکی دیگر از معضلات پیش روی نشریات و دلیل برگشت‌خوردنشان را این‌طور توضیح داد: وقتی به خبرنگاران حقوق و دستمزد خوبی داده نشود، چه انتظاری دارند که گزارش و مطالب خوب و باکیفیت تولید شود؟ قطعاً محتوا ضعیف و لاغر می‌شود.

این استاد ارتباطات اظهار داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بداند که وضعیت فعلی نشریات با یکی دو دهه پیش خیلی فرق کرده است. الان نشریات رقبایی همچون مولتی‌مدیا و شبکه‌های اجتماعی دارند. اگرچه روزنامه‌ها و مجلات کاغذی هنوز ارزش خود را از دست نداده‌اند ولی نمی‌توان انتظار داشت که نشریات فقط به‌صورت الکترونیک منتشر شوند.

او با بیان اینکه در بسیاری از کشورهای پیشرفته از نشریات کاغذی حمایت می‌شود تا در عرصه رقابت بمانند، گفت: چندی پیش در یکی از کشورهای اروپایی 2 مجله قوی بودند که یکی از آنها نتوانست برای انتشار کاغذی دوام بیاورد. نشریه رقیب به او پول داد تا بتواند منتشر شود چون باور داشت که در رقابت با او دیده می‌شود.

مسعودی تأکید کرد: دولت باید تدبیری اساسی برای بهبود وضعیت مطبوعات بیندیشد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.